Over mij

Mensen

Dat is waar het voor mij in de fotografie om draait. Ik ontmoet veel verschillende mensen. Allemaal met een boeiend verhaal. Want als je even de tijd voor mensen neemt, komt dat verhaal vanzelf. En als mensen zich bij je op hun gemak voelen en voor je open staan komt die mooie, natuurlijke foto vanzelf. Dan wordt het voor beiden een mooi moment!

Sociale sector

Deze houding heeft ervoor gezorgd dat mijn klantenbestand voornamelijk bestaat uit organisaties in de sociale sector: Zorgverleners, cultuur, onderwijs en wonen. Dat wil overigens niet zeggen dat ik niets anders doe.

Op locatie

Als kind zeurde ik vaak tegen mijn ouders: “Zullen we ergens naar toe gaan?” Het maakte me niet uit waarheen. Door het bos rollebollen, alle paarden in de omgeving aaien of naar het dorp. Eigenlijk is dat niet veranderd alleen kan ik het nu voor mijn werk doen. Ik fotografeer daarom het liefst op locatie, waar ik me laat verrassen door wat ik op mijn pad krijgen. Soms is er natuurlijk wel iets aan organisatie nodig. En dat regel ik ook voor de klanten (modellen, locatie, attributen), maar ik laat me ook graag inspireren door wat de plek en de mensen mij geven. Daardoor ontstaan natuurlijke foto’s. Ik regisseer het liefst zo min mogelijk. Wil je toch perse foto’s met een neutrale achtergrond, dan kan dat in de studio op Arnhems Buiten in of ik kom met de studioset naar je toe.

Mijn klanten

Ik vind het contact dat ik met mijn klanten heb belangrijk. Ik wil van tevoren goed weten wat zij over willen brengen. Soms laat een klant mij vrij om dan zelf al improviserend tot een reportage te komen. Dit kan positief verrassend werken. Een andere keer moet de opdracht goed voorbereid worden. Dat regel ik voor je. Dit scheelt je weer veel tijd. Het kan allebei.

Beeldbank

Steeds meer klanten zien het gemak van het hebben van een beeldbank. Een flinke map met foto’s met specifieke en algemene foto’s waaruit ze kunnen putten voor verschillende boodschappen, maar die wel specifiek voor de organisatie zijn gemaakt. In de foto’s herken je de kernwaarden van het bedrijf.